Wednesday, April 30, 2008

Heaven Knows I'm Miserable Now

Det är vår nu men inte här, inte idag. Idag bara regnar det. Jag har läst ut en av mina födelsedags böcker, den var trevlig, väldigt lättläst och fungerade bra som verklighetsflykt. Livet som jag levt de senaste veckorna har börjat bli fantastiskt tråkigt. Det går mest ut på att man dricker öl och andra alkoholhaltiga drycker alla dagar i veckan, helst tills solen går upp och lyckas man med det kan man lika gärna gå ner till stranden och titta på när solen stiger över husen. Detta kan ju tyckas trevligt men alkohol och allt för sena mornar (nu snackar vi 1-tiden) kan göra vem som helst deprimerad. Pengarna sinar också mycket fortare än när man gick i skolan lite mer. Jag snittar ungefär två/tre lektioner i veckan, det är tråkigt. Det som har varit roligt de senaste dagarna är att det mesta jag har gjort i skolan, innan den dog, har gått riktigt bra. Om jag sätter den rätta sidan till så kanske jag kan klämma till ett VG på den här kursen också!

Jag funderar för övrigt seriöst på att flytta hem till Göteborg i höst. Det skulle kännas konstigt men när man tänker på saken kan Paris och England kanske vänta en termin eller så på mig. Det hade varit skönt att ha en egen lägenhet där jag kan ha alla mina grejer, inreda som jag vill och springa runt utan att ta hänsyn till någon annan. Jag skulle använda allt fint porslin som jag har hemma, skaffa ett stort skrivbord där jag kan sitta och rita och ha ett fantastiskt skafferi. Rita är förövrigt svårt här. När jag var nere på Redroster (Caféet med Brightons godaste kaffe, som förövrigt ligger 100 m hemifrån och således är vårat stammishäng) såg jag en tjej som satt och tecknade av människorna som satt och sippade på sitt kaffe. Detta gjorde mig mycket inspirerad och jag funderar på om det kanske är det jag ska ägna min nyvunna fritid åt. Först ska jag bara införskaffa diverse pennor och block.

I morgon ska jag ta mig till min favorit-rock'n'roll-frisör och fixa en ny klipptid.

I dag är det Annis födelsedag men hon är fruktansvärt långt bort (Australien), det känns konstigt. När jag tänker på saken har jag nog varit närvarande på hennes födelsedag sen sisådär sju år tillbaka.

1 comment:

Singeltjejen said...

fick längtan efter vår nu...