Sunday, April 6, 2008

Oh, Ella

När jag i morse vaknad och drog bort gardinen möttes jag av en snöstorm, det össnöade och låg säkert en decimeter på marken. Detta är ju inte riktigt vad man förväntar sig när man lämnar Sverige för sydligare breddgrader, i går var det ju VÅR! Det var dock bra för mitt uppsatsskrivande, den är ganska kvar vid det här laget. Jag sitter och lyssnar på min största favorit Ella Fitzgerald istället. Alltså, vilken kvinna! Man fylls av energi genom att bara lyssna på henne och vad hon kunde scatta, Scatman kan ju slänga sig i väggen. Ja, jag skulle skriva ett långt hyllningstal men det hade antagligen inte varit särskilt spännande läsning.

Det är för övrigt ganska spännande att se hur min bloggfrekvens ökar när jag har uppsats eller tenta väntandes.

2 comments:

sarathyra said...

grattis hörpörru!
puss

JOANNA said...

grattis på födelsedagen, lite i efterskott! hur är det med dig, vännen? kram!